210-9826804, 210-9838523 info@politikosmixanikos.com.gr

Ηλεκτρονική Ταυτότητα Ακινήτου

Το γραφείο μας αναλαμβάνει όλες τις διαδικασίες που χρειάζονται για την έκδοση ηλεκτρονικής ταυτότητας ακινήτου – κτηρίου. ( Εύρεση σχεδίων από την πολεοδομία, συμβολαιογράφοι, κτηματολόγια, κα. )

Καλέστε μας άμεσα στα τηλέφωνα 2109826804 και 2109838523 ή επικοινωνήστε μαζί μας στο info@politikosmixanikos.com.gr

Εξοικονόμηση κατ΄ οίκον

Τι είναι Ηλεκτρονική Ταυτότητα Ακινήτου;

Η Ηλεκτρονική Ταυτότητα Ακινήτου είναι ένας ηλεκτρονικός φάκελος του εκάστοτε κτιρίου που περιέχει τα ενημερωμένα στοιχεία που το αφορούν. Με την ηλεκτρονική ταυτότητα ακινήτου καταγράφεται και παρακολουθείται η κατάσταση του κάθε κτιρίου και οι μεταβολές ή τροποποιήσεις που έχουν γίνει. Ο συγκεκριμένος φάκελος απαιτείται σε κάθε περίπτωση μεταβίβασης και αγοραπωλησίας.

Τι ισχύει για την Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου;

Η έκδοση Ηλεκτρονικής Ταυτότητας μια απαραίτητη διαδικασία για όλα τα κτίρια τα οποία έχουν ανεγερθεί ή βρίσκονται στο στάδιο της ανέγερσης και έχουν οικοδομική άδεια, όπως ακόμη και για όλα τα τακτοποιημένα ακίνητα.
Υπεύθυνοι για την ηλεκτρονική ταυτότητα ακινήτου και για τη διαδικασία υποβολής της είναι οι ιδιώτες μηχανικοί, τους οποίους ορίζουν και εξουσιοδοτούν οι εκάστοτε ιδιοκτήτες. Το Πιστοποιητικό Πληρότητας για την ηλεκτρονική ταυτότητα ακινήτου ή το πιστοποιητικό πληρότητας της ηλεκτρονικής ταυτότητας αυτοτελούς διηρημένης ιδιοκτησίας εκδίδεται από τον εν λόγω μηχανικό και φέρει έναν μοναδικό αριθμό.

Εξοικονόμηση κατ΄ οίκον

Ποια είναι η διαδικασία για την Ηλεκτρονική Ταυτότητα Ακινήτου

Σε μια πρώτη φάση, καταχωρούνται τα οικόπεδα και τα γήπεδα και σε μια δεύτερη η ιδιοκτησία.
Στην επόμενη φάση, ο εξουσιοδοτημένος μηχανικός εκδίδει το απόσπασμα ταυτότητας κτιρίου, το οποίο έχει το δικό του κλειδί γνησιότητας, καθώς και αποκλειστικό κωδικό ταυτότητας.
Στη συνέχεια, ο μηχανικός καταθέτει την απαραίτητη αίτηση για την έκδοση του πιστοποιητικού πληρότητας ταυτότητας κτιρίου (το οποίο πιστοποιεί περί της ύπαρξης ή μη αυθαιρεσιών), όπως επίσης και τα στοιχεία του αποσπάσματος.
Η ηλεκτρονική ταυτότητα ακινήτου αφορά όλα τα ακίνητα, οικόπεδα , γήπεδα και τις διηρημένες ιδιοκτησίες που μεταβιβάζονται.

Ποια είναι τα απαραίτητα δικαιολογητικά για έκδοση Ηλεκτρονικής Ταυτότητας;

  1. Την οικοδομική άδεια του ακινήτου.
  2. Όλα τα αρχιτεκτονικά σχέδια που αφορούν την ιδιοκτησία. Κατόψεις των ορόφων, μελέτη προσβασιμότητας εμποδιζόμενων ατόμων ή Αμέα όψεις και τομές , τοπογραφικό, διάγραμμα κάλυψης.
  3. Στατική και η/μ μελέτες που αφορούν την ιδιοκτησία
  4. Το Πιστοποιητικό Ενεργειακής Απόδοσης (ΠΕΑ) του κτιρίου ή της διηρημένης ιδιοκτησίας.
  5. Το Πιστοποιητικό Ελέγχου Κατασκευής (ΠΕΚ).
  6. Δηλώσεις υπαγωγής σε νόμους αναστολής επιβολής κυρώσεων επί αυθαιρέτων με όλα τα σχέδια που τις συνοδεύουν.
  7. Το δελτίο δομικής τρωτότητας ή την τεχνική έκθεση στατικού ελέγχου ή τη μελέτη στατικής επάρκειας, όπως απαιτείται σύμφωνα με τον Ν.4178/2013 και Ν.4495/2017.
  8. Τον πίνακα χιλιοστών και τη μελέτη κατανομής δαπανών του κτιρίου (σε περίπτωση που υπάρχουν).
  9. Τα στελέχη (όπως επίσης και ενημερώσεις ή αναθεωρήσεις) των πράξεων εκτέλεσης οικοδομικών εργασιών (για παράδειγμα, άδεια δόμησης ή οικοδομική).
  10. Στην περίπτωση εκείνη κατά την οποία η οικοδομική άδεια και τα σχέδια κάτοψης έχουν χαθεί, θα πρέπει να κατατίθεται στον ηλεκτρονικό φάκελο η βεβαίωση απώλειας από την αρμόδια Υπηρεσία Δόμησης. Στην εν λόγω νομοθεσία, εκτός από τις περιπτώσεις των κτιρίων, υπάγονται και οι περιπτώσεις αδόμητων οικοπέδων ή γηπέδων, όπως επίσης και οι αυτοτελείς διηρημένες ιδιοκτησίες.

Τι ισχύει σχετικά με την ενημέρωση της Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Ακινήτου;

Η ενημέρωση που αφορά την ηλεκτρονική ταυτότητα ακινήτου είναι απαραίτητη αν έχει προηγηθεί κάποια εργασία που έχει να κάνει με παρέμβαση ή τροποποίηση του ακινήτου σε οριζόντια ή κάθετη διηρημένη ιδιοκτησία, για τα οποία χρειάζεται οικοδομική άδεια ή έγκριση εργασιών μικρής κλίμακας από Δημόσια Αρχή. Η ενημέρωση που αφορά την ηλεκτρονική ταυτότητα ακινήτου είναι υποχρεωτική μέσα στο διάστημα των τεσσάρων μηνών από τη λήξη ισχύος της άδειας και αρμόδιος γι’ αυτή τη διαδικασία είναι ο εξουσιοδοτημένος μηχανικός.

Pin It on Pinterest

Shares
Share This